Tuesday, August 9, 2011

Duit Raye



Assalamualaikum

pada pagi yang mulia ini, ditambah pula ngan keberkatan bulan rahmat, Ramadhan neh, aku rase xperlu lah aku nak bersikap cam makhluk yang kene penjara selama sebulan tuh....

pagi tadi, (okeh, bukanla pagi sangat) mase aku bukak tv9 berita jam 12 tengah hari (kantoi), ade citer berite pasal sorang pelajar Malaysia neh kene samun ngan perusuh kat London dalam perjalanan die untuk berbuka puase ngan member2 die kat sane. Name die aku xdapat nak re-call la sebab pembace berita 2 laju nah cakap (siyes xingat). Tapi, jantina nyer lelaki lah...

Die dilaporkan mengalami patah rahang akibat serangan tuh. Condolence untuk die. yang paling kesian, dalam video tersebut (lupe nak mention, ade rakaman video amatur) lepas die kene samun tuh, campo belasah tuh ade la insan2 yang baek hati membantu beliau. tapi, in the same ade la sekor hantu neh pon datang, kunun nyer nak tolong, tapi kalo da memang hantu, ade ke patut die pegi bukak beg budak tuh, ngan SELAMBE NYER, pastu amik barang budak tuh. ade la dalam bape2 dokumen ngan dompet budak jadi rezki xhalal die. aisehhhh

skang, budak tuh dilaporkan dah selamat menjalani pembedahan nak betolkan rahang die. kesian..video neh aku dapat pas search kt youtube tadi;


pastuh, aku terfikir...

  • Alhamdullilah la jugak sebab ayah aku xbagi blaja kat oversea sane
  • ade hikmah jugak dalam setiap larangan ayah aku neh
  • selamat aku x keras kepala apply jugak oversea
hehe

tapi, lepas tuh, aku bukak laptop, ngadap la mukebuku neh.
aku dikejutkan ngan lagi satu berite yang telah mengubah pandangan aku terhadap...

CET~~~

TOTAL YURAN YANG AKU KENE BAYAR = RM2018.00


siyes aku geram, panas, dan meradang

tapi ape nak wat....dah tertulis gitu...

dan dalam pada mase yang same, aku kene bersikap optimis lagi sebab;
  • kalo aku dok oversea, lagi saket sebab scholarship bagi xd la banyak mane pon....kene useha sirik
  • kalo student MIAT, depa kene bayar RM4000 untuk tuition fee selama 6 bulan even 6 bulan tuh dieorang praktikal.
  • UTM student bayar RM315 je..(tuh FKM je lah)
  • MARA bagi aku duet la tiap2 bulan

okeh, sekian saje wat ari ini....

Assalamualaikum...

p/s: the ugly truth are;
  • MIAT tuh majority student die kaye2 dan mak bapak mereke pon kaye (tapi, ade la segelintir yang mcm aku)
  • yang dok oversea tuh, ade ke University dieorang bagi subsidi pada student asing? xd kan...care mereke treat student kite same je cam care universiti tempatan treat student oversea kat sini
  • UTM neh universiti tempatan, bkn patutnyer dapat subsidi kah?
  • majority student UTM, aku xyakin adelah anak Dato', Menteri ataw mane2 manager syarikat2 besar..




2 comments:

  1. alamak haih.. tiap2 bulan dapat duit mara.. mana pergi duit tu semua??? takkan kau tak tahu yuran kau masa belajar lagi nih? cam pelik je kau tak amek berat pasal yuran, lain la uitm. subsidi memang awesome. haahha. semoga tabah hati. mwah!

    ReplyDelete
  2. neh yuran yg bru update...ade la simpan...cet~~aku gne dwet mara tu yg ulang alik jb tu ape...aiyoo

    ReplyDelete