Sunday, August 7, 2011

Kpop Madness

Assalamualaikum...

Setelah post untuk blog aku ini mencecah 100 pada tarikh 7 Ogos bersamaan dengan 7 Ramadhan ini, tergerak la hati kecil ini untuk tambah lagi 1 post untuk melengkapkan 101 post...dengan niat nak nampak cantek la siket angka 100+1 tuh...

Ternyata lah yang KPOP madness ataw dalam bhse korea dieorang, Hallyu wave nie bukan la semate-mate menyerang negare Malaysia kite je, tapi memang mereka nak menyerang pasaran 1 dunia. Matlamat dieorang serta motif, kirim salam la aku nak tau, tapi boleh diagakkan yang mereka neh nak dunie recognized their language and culture.

tapi, aku minat korean2 neh sbb muzik dieorang yang agak fresh dan lirik yang agak okay (kot??) kalo compare ngan lagu2 orang yang kaler putih tuh...

First band yang aku minat adelah BIGBANG..okay...malas nak elaborate sebab I already mentioned in my previous post..

lepas minat kat Big Bang neh, aku terminat pulak la kat SHINEEokay, jugak la...pasal SHINEE pon aku da mentioned dalam post ak yang terdahulu...

ape yang aku nak highlight kan malam nih adelah perspective aku terhadap mereka...

noted that what am I about to write is sincerely came out from my sincere heart...ceh~~kire cam pendapat yang jujur la...tiade sifat bias2 dalam komen aku terhadap kedua2 band yang menjadi pujaan ramai ini...

  • bile aku tengok konsert Big Show 2010, aku rase cam nak kumpul dwet lekas2 pastu g Korea tengok puas2.

  • tapi, bile tgk Shinee pulak, rase cam kalo ade orang sponsor xnak pegi kot.
  • orang cakap Shinee nyanyi Live pon macam record, tapi aku xcaye. sebab impression aku dah lain mase tgk Bigbang nyanyi live compare dengan Shinee nyanyi live. Bigbang nyer Live mmg live. Shinee, aku siap google 'shinee lipsync'...(jahat-nyer)
  • Big Show: serius WOW!!!
  • Shinee Concert : alot to be improved...xpe, first concert kot...
  • dari segi lagu2, songs from Big Bang as fresh as Shinee.
  • trust me, if Shinee members be given a chance to create and compose a song just like Big Bang, I think that they would make a good song just like Big Bang.
  • Big bang songs are incredibly great.
  • Big Bang's lyrics; I'm not really into it. especially the Japanese released. Almost all the lyrics have censored thinggy...
  • Shinee songs are fresh, especially their Lucifer album...
  • Shinee released in Japan: I'm not really sure about this. but quite a good effort as to attract japanese fan
  • Daesung accident: felt soory bout it. miss our Daesung so much. cant wait for 2012.

okeh...quite a long (i guess) for tonight comment bout these 2 great band in Korea.

tapi papepon, mereka telah buat yang terbaek untuk jadi famous cam sekang. ingat bukan senang nak senang...

mereke neh telah di-trained selama bertahun-tahun. pastu, kne la menari2 elok2.

kalo muke xcantek ataw ade la cela nyer kat mane2, bese la Korea.

bawak kt doktor soh adjust.
bak kate mereka, bukannye xnak bersyukur, tapi nak lebih tinggi market. yang kesian kat budak2 tuh...


(perkara ini ditujukan kepada grup SHinee sebab aku dgr ade la sati dua member dy yang kehenseman mereka under the knife)

okeh la.

I think that's all for tonight, I think I have highlighted the important part.


Asslamualaikum...


p/s: lagu korea2 neh jgn nyanyi xtw makna j..bek cek2 slalu pe yg korang slalu merapukan tuh...

No comments:

Post a Comment